Rosenlundsskolan

Rosenlundsskolan fick utrymmas efter brand
Drygt 300 elever på Rosenlundsskolan fick vid lunchtid utrymmas efter att brandlarmet gick igång. En elev hade lagt en smällare i papperskorgen.
- Vi ser allvarligt på det här, säger rektorn Peter Enhörning.

Det var strax efter klockan elva på måndagsförmiddagen som brandlarmet utlöstes på Rosenlundsskolan i Jönköping. Skolpersonalen valde att utrymma högstadiedelen på skolan, som innefattar drygt 300 elever.
Brandlarmet utlöstes efter att en elev placerat en smällare, invirat en en servett, i en papperskorg, berättar rektorn Peter Enhörning.
- Brandkåren och polisen var snabbt på plats. Vi utrymmer alltid när brandlarmet går. Tydligen hade branden uppstått när rektorn hade gått ut ur klassrummet, säger Enhörning.


Ser allvarligt på händelsen
Brandskadorna i klassrummet var mycket begränsade och ingen person skadades. Men skolan ser mycket allvarligt på händelsen.
- Det gör vi, det är naturligtvis allvarligt. Det är därför vi har kallat hit säkerhetsansvarige och polisen. Samtidigt tror jag eleven är oerhört ledsen för vad som har hänt. Jag tycker det är stort av henne att komma till mig och erkänna. Hon ville be om ursäkt, säger Peter Enhörning.

ja ni ser ju hur min dag vart i skolan haahha !(;

orkar inte skriva nått mer idagm puss ;)

 

haha bilder som jag tog idag när polisen va på skolan, hahahahaa ;D ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0